Tel.: 515 238 285
Drobečková navigace

Hrušovanská lékárna > Poradenství > Přivítejte začátek běžecké sezóny

Přivítejte začátek běžecké sezóny

Přivítejte začátek běžecké sezóny!

       Zima za sebou už zavřela vrátka, ale léto zatím pořád ještě dřímá. Nastává jedno z nejkrásnějších období roku - jaro. Právě to je ideálním časem pro první výběh letošního roku. Ať už jste zkušený mazák, nebo úplný začátečník, máme pro vás pár tipů, jak si začátek běžecké sezóny užít co nejvíc. Více informací zde.

 

1. Objevujte

       Přestaňte běhat cestami, které už znáte nazpaměť. Pokuste se doma naplánovat trasu místy, která jste už dávno chtěli navštívit. Nemusíte běžet do neznáma. Podívejte se tam, kde to dobře znáte. Dům, ve kterém jste vyrůstali, vaše bývalá střední škola nebo stará vila za městem. To vše mohou být místa, která jste už roky neměli příležitost navštívit. Pokud patříte k dobrodruhům, zapomeňte na plánování a běžte tam, kam vám radí vaše intuice. Určitě i okolí vašeho bydliště ukrývá mnohá tajemství, která čekají jen na to, až je objevíte. Jestli předem neznáte svou trasu, buďte opatrní a vždy si berte mobilní telefon. Nenahraditelným pomocníkem při běhání je bezesporu mobilní navigace.

 

2. Zlepšujte se

       Nejjednodušší formou sledování vašich výkonů zajišťují mobilní aplikace. Těch je na trhu celý řada a dají se využít i na jiné sporty, například při jízdě na kole. Umějí změřit vzdálenost a dokonce i vaši rychlost. Spousta běžců ale na aplikace zanevřela kvůli nespolehlivému měření. Další možností je vést si běžecký deník. Může mít elektronovou nebo klasicky papírovou formu. Vždy je ale důležité zaznamenat si datum, čas a vzdálenost. Dobré je také připojit krátkou poznámku o tom, jak se vám běželo. Po uplynutí týdne nebo deseti dnů udělejte vyhodnocení. Zjistíte, zdali jste se zlepšovali, kdy byl váš výkon nejlepší nebo které dny byste z tréninkových měli vyřadit. Podle těchto informací si sestavte plán na další týden.

 

3. Spojte užitečné s ještě užitečnějším

       Rádi byste si šli zaběhat, ale místo toho musíte na nákup nebo jít zalít květiny k rodičům, kteří jsou na dovolené? Žádný problém, zkrátka tam doběhněte. Na trhu existuje celá řada běžeckých batohů. Ty díky prsním pásům, které lze zapnout vpředu, skvěle drží batoh při pohybu na svém místě. Jsou lehké a malé, ale drobný nákup, peněženka i mobilní telefon se do nich bez problému vejdou. Díky běhání ušetříte spoustu času a budete na místě daleko rychleji. Navíc zabijete dvě mouchy jednou ranou. Splníte si své tréninkové i každodenní povinnosti.

 

4. Motivace především

       Hned na začátku sezóny se přihlaste do závodů, které vás budou motivovat k pravidelným tréninkům. Pokud jste začátečník, volte spíše z těch kratších. I na vzdálenost 5km je potřeba mít naběháno. Jestli jste už před zimou zvládli delší trasy, je více než pravděpodobné, že svou formu získáte zpět. vyberte si tedy ze vzdálenosti, které jste zvládali již před zimní pauzou, Obáváte se , že ani zaplacené startovné vás trénovat nedonutí? Díky běžecké lize RunCzech máte příležitost stát se dobroběžcem. Svou účastí na závodu pořádaného ligou můžete podpořit některou z vámi vybraných neziskových organizací - a to už je pořádná výzva! Více informací najdete na internetových stránkách ligy.

 

5. Vzhled až na prvním místě

       Pokud sportujete ve starých teplácích ve kterých by vás opravdu nikdo neměl vidět, uděláte jen těžko z běhání svou milovanou povinnost. zainvestujte do vašeho sportovního outfitu. Funkční oblečení odvádí pot z pokožky těla a zajistí vám tak maximální komfort i při náročných výkonech. Výrobci už dávno vědí, že jen pohodlí nestačí a zaměřili se i na designovou stránku. Do svého outfitu nemusíte investovat hned tisíce. Zkuste zavítat do svého oblíbeného obchodu, kde prodávají běžné oblečení. Sportovní kolekce těchto značek bývají levnější, ale stále velmi kvalitní. Buďte si jistí, že na tréninky s novými běžeckými svršky se budete těšit daleko víc.

 

6. Ve dvou se to lépe běhá

       Najděte si svůj běžecký protějšek alias sparing partnera. Bude vás motivovat nejen k běhu samotnému, ale také k lepším výsledkům. Pokud vám to má ale v běžeckém životě klapat, dodržujte při hledání několik zásad. Váš parťák by se měl zaměřovat na stejné vzdálenosti jako vy. Také rychlost, kterou běžíte, by měla být podobná. Ideální je, pokud je váš partner o něco lepší než vy sám. Vybičujete se tak k daleko lepším výkonům. Jestli jste zvyklí chodit běhat ráno a protějšek večer, zřejmě bude těžké najít kompromis pro vaše tréninky. Svou spřízněnou duši zkuste najít v práci, na sociálních sítích nebo na běžeckých serverech. Zdarma se registrujte na stránkách cz.sport42.com. Právě tento web slouží jako seznamka nejen pro běžce, ale pro všechny sportovce hledající parťáka.

 


lekarna_left.jpg

17. 2. Miloslava

Zítra: Gizela

Návštěvnost stránek

036043